Aktuelt

Byggfakta lanserer ny bedriftsnettside

Bildet: - Byggfakta sin nettside har frem til nå fremstått utelukkende som et fagblad. Ved å skape en ny hovedside, som både skal være enkel og intuitiv, er tanken at de som besøker oss raskt skal finne det de leter etter, sier administrerende direktør i Byggfakta, Lars Schön.

– Hovedtanken med den nye bedriftsnettsiden er gjøre det enklere å finne fram til alle våre produkter og tjenester. Samtidig vil vi selvsagt ivareta både nye og etablerte lesere og brukere av våre nyhetssider på en god måte.

Det sier Byggfaktas nye administrerende direktør, Lars Schön, i en pressemelding. Den nye nettsiden lanseres 3. mai i år.

Mer enn et fagblad

– De fleste i det norske bygg- og anleggsmarkedet kjenner Byggfakta-fagbladet, men det er ikke alle som kjenner til våre øvrige tjenester, og hva vi som bedrift kan tilby våre kunder og brukere. Byggfakta sin nettside har frem til nå fremstått utelukkende som et fagblad. Ved å skape en ny hovedside, som både skal være enkel og intuitiv, er tanken at de som besøker oss raskt skal finne det de leter etter. Med et tastetrykk er man inne på bedriftssiden, med informasjon om produkter og tjenester. Et annet tastetrykk vil lede deg direkte til nyhetssiden. Linker fra nyhetsbrev og nyheter vil fungere som tidligere. Og selv om lanseringsdatoen er satt til 3. mai, vil vi fortsette å videreutvikle siden, også etter denne datoen, understreker Schön.

Ivaretar leserne

En av de store utfordringene ved å transformere og lansere en ny nettside, er å ivareta de delene av tidligere side som fungerer bra. Byggfakta har derfor brukt mye tid på å ivareta eksisterende lesere, forteller Schön. 
– Våre nyhetssider har svært mange lesere i bransjen og disse skal vi ivareta på en god måte også i fremtiden. For mange år siden valgte Byggfakta å døpe fagbladet om, fra Byggaktuelt til Byggfakta. Dette ble gjort for å styrke merkenavnet ytterligere. Vi erkjenner likevel at det har vært utfordrende å informere om hvilke øvrige løsninger Byggfakta tilbyr. På en moderne nettside forventer kunder og brukere at de enkelt skal kunne navigere seg fram til informasjon om produkter og tjenester. Vårt mål er at denne nye nettsiden vil dekke dette informasjonsbehovet, samtidig som vi vil kunne betjene våre kunder enda bedre, sier Schön.

Utnytte markedspotensialet

– En moderne organisasjon, som Byggfakta, må bli flinkere til å utnytte markedspotensialet på egen nettside til å skape nye forretningsmuligheter, sier Schön, og legger til at både bedriften, leserne og kundene vil oppleve løsningen som til det bedre.
– Med den nye nettsiden vil vi kunne legge inn chatmuligheter til kundeservice, instruksjonsvideoer og tips om bruk av alle våre tjenester. Og om du ikke finner det du søker etter, vil du fremdeles kunne ringe oss, sier administrerende direktør i Byggfakta, Lars Schön avslutningsvis i pressemeldingen.