Aktuelt

Ahlsell overtar Neo-Select

Bildet: Fra venstre: Rolf Müller, konsulent for Neo-Select, Paul Egil Garvik, regionsjef i Ahlsell, Stein Bigseth, daglig leder i Neo-Select, Lars Erik Finne, direktør M&A i Ahlsell, Mikael Falk, oppkjøpsansvarlig konsern i Ahlsell, Øyvind Skjerstad Ramsøy, regional salgssjef i Ahlsell. Foto: Ahlsell / Roar Kruse

Ahlsell Norge AS har inngått avtale om kjøp av samtlige aksjer i Neo-Select AS. Neo-Select AS har hovedkontor, butikk, kontor og lager på Lierskogen.

Selskapet selger verktøy,forbruksartikler, arbeidsklær og verneutstyr fra sin butikk i Lier og gjennom sin nettbutikk neo-select.no. Selskapet har 18 årsverk med en omsetning på 54,6 millioner i 2021. 

Rene fordeler

– Det nye oppkjøpet styrker Ahlsells posisjon ytterligere innenfor de aktuelle varesegmentene, og gir Neo-Select AS enda bedre tilgang til flere produkter og kunder – og dermed økt konkurransekraft mot nye og eksisterende kunder, skriver Ahlsell i en pressemelding.

– For kundene til Neo-Select AS vil oppkjøpet bety at de får tilgang til hele Ahlsells produktbredde, og ikke minst til logistikktilbudet vårt. Vi har høy leveringspresisjon og har i tillegg kuttet stort i CO2-utslippene knyttet til varetransport ut til kundene. Dette blir rene fordeler som kundene til Neo-Select nå får ta del i, sier administrerende direktør Rune Flengsrud i Ahlsell.

Flengsrud poengterer samtidig at kjøpet av Neo-Select AS med sin spesialkompetanse og tyngde innenfor verktøy, forbruksartikler, arbeidsklær og verneutstyr, kombinert med et dyktig salgsapparat, er et betydelig og positivt bidrag inn i Ahlsell.

– Gode relasjoner

 Vi vet at de kunnskapsrike selgerne vi nå får på laget vårt har gode relasjoner til mange proffkunder i sin region, ikke minst på grunn av den høye servicegraden de leverer og evnen deres til å skreddersy løsninger etter kundens behov. Disse relasjonene skal vi dyrke videre.
Stein Bigseth, daglig leder og selger av Neo-Select AS, ser frem til å ta med seg alle sine kollegaer i den videre satsingen. Det var uaktuelt å vurdere et oppkjøp av andre enn Ahlsell.

– Vi bryr oss veldig om kundene våre og hverandre som kollegaer. Da Ahlsell viste sin interesse for selskapet , var det derfor viktig at vi ved et eierskifte sikret et enda bedre tilbud til våre kunder. Det får vi nå. Ahlsell har i mange tiår bevist at de tar proffkundene på alvor gjennom å bli stadig bedre på både sortimentsbredde og leveringspresisjon. I tillegg har de i likhet med oss veldig dyktige folk i alle ledd, så vi er svært godt fornøyde med matchen, forteller Bigseth.