Aktuelt

– Nå er det mannfolkas tur

Bildet: Ramirent-gutta er klare for å la barten gro.

Ramirent skal for første gang i år være med på årets Movember-aktivitet og gro en bart for en god sak.

November er for mange også kjent som Movember. November er måneden hvor vi setter menns helse på agendaen for å spre informasjon og bevisstgjøring rundt prostatakreft, testikkelkreft og psykisk helse. Dette er også måneden hvor mannfolka lar barten gro for å sette et eksempel.  
Ramirent ønsker å bidra med å spre informasjon om sykdommen, øke bevisstheten og sette et fokus på prostatakreft. 

Kronerulling for mannfolka 

Derfor har Ramirent meldt seg på «dugnaden» for årets Movember-kampanje. De ansatte skal gro bart, og samle inn penger til forskning slik at flere menn skal overleve prostatakreft. De har i mange år vært med på å støtte opp under mange ulike aktiviteter som for eksempel Rosa sløyfe-aksjonen. 

– Nå er det mannfolkas tur! Det er et kjent problem at det ikke er like vanlig for menn å snakke om egen helse, hverken fysisk eller psykisk, sier markedssjef i Ramirent, Christina Niemi. 
– Vi har laget en Movember-landingsside, som går live nå 1. november. Inne på landingssiden viser vi profilene til Ramirent-ansatte og vi har opprettet en SPLEIS. Tanken er at man skal følge utviklingen på bartene og kunne donere direkte til prostatakreftforeningen. Videre vil Ramirent matche den totale donasjonen med opptil 100 000 kroner. I tillegg til dette vil vi kjøre hardt på i sosiale medier for å spre budskapet og sette menns helse på agendaen, sier Niemi. 

Sosialt ansvar 

Ramirent er en ledende leverandør av utleieutstyr til bygg, anlegg og industri. Som markedsledende innen vår bransje er det fint at vi kan bruke vår posisjon til å spre budskapet videre. Prostatakreft er den mest utbredte kreftsykdommen i Norge. Likevel er det altfor lite kunnskap om denne kreftformen. Dette gjør at mange menn som får sykdommen oppsøker lege for sent. Faktisk er det slik at 1 av 6 menn får prostatakreft i løpet av livet. 1000 menn dør hvert år kreftformen i Norge.

– Det treffer samfunnet vårt hardt, og som markedsledende kan vi bruke vår størrelse til å påvirke, gi oppmerksomhet til og øke kunnskap om sykdommen, sier administrerende direktør i Ramirent, Fredrik Brandal.

Bildet: For første gang skal Ramirent kjøre en Movember-kampanje, med mål om å spre informasjon om sykdommen og samle inn penger til Prostatakreftforeningen