Etter Dana Lim sitt oppkjøp av Fugger Norge i 2019 trer den offisielle fusjoneringen i kraft 1. september.
Med nytt hovedkontor og lagerdistribusjon i Bergen, skal Dana Lim sikre nærhet til markedet kombinert med høy kvalitet og produktbredde innenfor lim, sparkel og fugemasse.
Fra 1. september trer den offisielle fusjoneringen av Dana Lim og Fugger Norge i kraft. Med både nytt hovedkontor i Bergen og ansettelsen av Agathe Børhaug som ny Country Manager, er virksomheten klar til å øke sin tilstedeværelse på det norske markedet. Tidligere Country Manager, Rune Ludvigsen, fortsetter som Key Account Manager og vil opprettholde kontakten med kundene.
Fusjonerer en lokal og nordisk produsent
Med oppkjøpet av Fugger Norge fusjonerer en lokal fugeleverandør med sterkt fotfeste på Vestlandet, sammen med Nordens største produsent av lim, sparkel og fugemasse. Det mener Dana Lim sin nye Country Manager, Agathe Børhaug, er en stor fordel:
– Med fusjoneringen slår vi sammen styrkene til Fugger Norge og Dana Lim. Vi har fått en større salgsorganisasjon med både ordekontor og lagerdistribuering i Bergen. Det bidrar til at virksomheten har den logistiske kapasiteten som skal til for å sikre at Dana Lim kan tilby optimal service og oppfølging av kunder i hele Norge. Sammenslåingen har også sørget for en bred produktbredde innenfor lim, sparkel og fugemasse av høy kvalitet. Selv om det er to år siden Dana Lim kjøpte opp Fugger Norge, så er det fremover vi vil få ut effekten av fusjoneringen.
Kan skreddersy produkter etter behov
Mye av styrken til sparkel-, lim-, og fugemasseprodusenten er fokuset på kvalitetsprodukter til byggevarebransjen og proffmarkedet. Børhaug sammenligner Dana Lim sin produktbredde med vinkartet på en restaurant:
– Kombiprodukter kan anses som husets vin. Den passer helt fint til det meste. Men hvis du velger vinen som anbefales til den spesifikke retten, så får du en helt annen opplevelse. Det er på dette området Dana Lim er dyktige. Vi har en stor forskningsavdeling i Danmark med en enorm kompetanse som hele tiden utvikler nye produkter.
Med en helt egen forskningsavdeling i Danmark gir Dana Lim kundene mulighet for å kunne få skreddersydde produkter som er tilpasset deres behov.
– Vi har den store fordelen at det er kort avstand fra utvikling og produksjon til sluttkunde. Det er noe vi er veldig stolte av, og det gjør at vi også har muligheten til å skreddersy produkter til alle områder hvis volumet er stort nok. Vi har et spesielt stort potensiale innenfor lim og industrimarkedet, hvor vi kan utvikle produkter etter helt egne behov, forteller Børhaug, og avslutter:
– Med den offisielle fusjoneringen 1. september, ser vi frem til å få en enda mer slagkraftig organisasjon hvor Dana Lim øker synlighet og tilstedeværelse på det norske markedet.