Garda Sikring er i en sterk utvikling, og ansetter nå flere nøkkelpersoner. Først ut er leder for kommunikasjon og bærekraft. Erik Gabrielsen fra Drammen startet i nyopprettet stilling 1. mars.
Gabrielsen kommer fra stillingen som daglig leder i Godt Sagt, som ble kjøpt av BDO Buskerud i 2020. Selv om 54-åringen ikke har direkte erfaring med fysisk sikring er han ikke ukjent med Garda Sikring som selskap.
– Visjonen og verdiene til selskapet traff meg
– Gabrielsen har jobbet som rådgiver for oss i over 1 år. Han har vært med på å utvikle våre nye nettsider og våre strategier for merkevare, kommunikasjon og bærekraft. En jobb han og Godt Sagt har utformet raskt og meget bra. Vi er derfor svært fornøyde med at han nå har blitt en del av vårt team. Det sier Jon Ola Stokke, Konsernsjef i Garda Sikring.
– Jeg gleder meg til å bli enda mer kjent med Garda Sikring, deres spennende produkter og tjenester, kunder og ikke minst alle de dyktige ansatte. Kravet til sikkerhet i samfunnet er sterkt økende og visjonen og verdiene til selskapet traff meg fra dag én. Jeg gleder meg til å jobbe i et selskap som går på jobb hver dag for å sikre samfunn og verdier, og som har et sterkt fokus på sine kunder og ansatte, sier Erik Gabrielsen.
Bakgrunn fra økonomi og kommunikasjonsbransjen
Gabrielsen er utdannet siviløkonom fra BI, men startet sin karriere i reklamebransjen som gründer allerede som 27-åring. Han har senere drevet og eid flere reklame- og kommunikasjonsselskaper. Gabrielsen jobbet som strategisk rådgiver for mange mellomstore og store bedrifter – både private og offentlige. En jobb han er spesielt glad for å ha vært med på hele veien, er omdømmeprosjektet i Drammen som gikk over 10 år, samt prosjektet vekst i Kongsberg som er godt i gang.
– Erik går inn i ledergruppen vår. Hans kompetanse på kommunikasjon og bærekraft skal gi oss og våre kunder i Norden nye konkurransefortrinn i et marked som er i rask endring og i sterk vekst. Jeg vil beskrive Erik som en person som, i tillegg til kommunikasjon og bærekraft også har evne til å håndtere strategiske og operative lederutfordringer. Jeg tenker vi også har fått enda en ny kunde og markedsmann på laget. Vi gleder oss til reisen videre sammen, sier Jon Ola Stokke.