ABAX og Tryg går nå sammen om å utvikle helt nye, datadrevne forsikringsløsninger for bedriftsmarkedet.
Forsikringsmarkedet har i stor grad vært uendret de siste tiårene. Prismodeller og tilpasninger har vært gjort på generelt grunnlag for å kunne standardisere produktene. Men med tilgang til nye mobilitetsløsninger og dataanalyse står forsikringsbransjen overfor store forandringer.
For å være helt i front av denne utviklingen har Tryg, Skandinavias største forsikringsselskap og ABAX, Nordens største telematikkselskap, inngått et strategisk partnerskap. Sammen skal de utvikle helt nye, datadrevne forsikringsløsninger for bedriftsmarkedet.
– Dette vil gi kunden en tryggere, enklere og mer bærekraftig hverdag i fremtiden. ABAX og Tryg vil ta i bruk eksisterende teknologi på nye måter og kombinere selskapenes kompetanse, for å skape nye produkter som vil redefinere hvordan vi ser på forsikring. Vårt partnerskap med Tryg er en viktig milepæl i vårt strategiske arbeid med utvikling av nye datadrevne tjenester og produkter. Våre kunder vil oppleve at de får tilgang til helt nye tjenester som er tilpasset deres behov og forbruk. Det er også en spennende utvikling for forsikringsmarkedet i Norge, som vi er glade og stolte over å være en del av, sierMorten Strand, CEO i ABAX, i en pressemelding.
– Med tilgang til mobilitetsdata fra ABAX -plattformen har vi et underlag som gir oss mulighet til å utvikle helt nye løsninger og forsikringsprodukter. Vi ser også muligheter for å redusere skaderisikoen, og i tillegg gjøre sjåførene mer bevisst på hvordan de kan redusere sitt klimautslipp. Det vil ha stor betydning for hverdagen til våre kunder, og blir en gamechanger for hvordan man tenker forsikring, sier Ingeborg Morken, direktør for Næringsliv i Tryg.