BuildingSMART Norge utvider, og styrker teamet med Ida Kopperstad som prosjektleder og Thorkild Stray som markedskoordinator.
Den siste perioden har buildingSMART Norge merket en betydelig vekst i mengden arbeid og ansvar, og har derfor ansatt to nye medarbeidere for å øke kapasiteten i teamet. Ida Kopperstad og Thorkild Stray kom inn som prosjektleder og markedskoordinator.
– Vi er veldig fornøyde med å få med oss Ida og Thorkild på laget. Den siste tiden har vi merket at buildingSMART Norge har fått et større ansvar og ikke minst arbeidsmengde, så det å få inn god kompetanse og arbeidskraft ble viktig for oss, sier Alexander Brage Hansen, daglig leder i buildingSMART Norge, i en pressemelding.
Kopperstad er utdannet psykolog og organisasjonspsykolog, og har de siste årene arbeidet med endringsledelse, atferdsdesign og forretningsutvikling. Hun har også bakgrunn fra informatikk og interaksjonsdesign, og har en særlig interesse for hvordan kunnskap i kombinasjonen mellom teknologi og mennesker kan komme til nytte i et bredt spekter av problemstillinger. Kopperstad vil jobbe med det nye digitaliseringsrådet for byggebransjen som buildingSMART har blitt sekretariat for.
– Jeg ser frem til å komme ordentlig i gang med arbeidet digitaliseringsrådet skal gjøre. Det er en stor oppgave og et omfattende mandat, så jeg tenker det er viktig å bryte ned ulike problemstillinger til spesifikke brukerbehov og piloter – slik at vi raskt kommer i gang med konkrete handlinger og kan skape effektive resultater, forteller Ida Kopperstad.
Stray har en bachelorgrad i strategi og pr, og en mastergrad i internasjonal markedsføring med forbruker psykologi. Han har tidligere erfaring med blant annet markeds- og prosjektarbeid fra Munchmuseet og event- og reklamebyrådet We Are Live. Han blir fast ansatt som markedskoordinator og vil ta over mye av det markeds- og prosjektrelaterte arbeidet i organisasjonen.
– Det blir veldig spennende å sette meg inn i arbeidet og ikke minst bransjen som helhet. Det er tydelig at buildingSMART har en viktig rolle i næringen, og jeg gleder meg til å ta tak i kommunikasjon- og markedsføringssiden i organisasjonen, forteller Thorkild Stray.