Interessen for produkter til den profesjonelle bygg- og anleggsbransjen er økende. Produktfakta.no satte i april i år ny rekord i antall besøkende på nettsiden, med over 80 tusen brukere.
– Tidligere rekord var fra september – oktober i fjor, men da var besøkstallene fem tusen lavere enn nå. Det er tydelig at interessen blant bransjefolk for å tilegne seg kunnskap om nye produkter er økende. Det er gledelig at så mange, også innenfor det beskrivende ledd, ser nytteverdien av våre tjenester, sier teamleder i Produktfakta, Eva Midtmoen i en pressemelding.
Produktfakta, som er en del av Byggfakta-konsernet, markedsfører sine tjenester aktivt ut mot registrerte brukere av Byggfakta sin prosjektdatabase.
– Vi har gjennom hele pandemien hatt en gledelig vekst. De høye besøkstallene forteller oss at vi treffer målgruppen vår svært godt. Tiltakshavere, arkitekter og rådgivende ingeniører er blant aktørene som vil ha informasjon om produkter og løsninger i vår produktportefølje. Men også hoved- og underentreprenører bidrar til det gledelige aktivitetsnivået på nettsiden vår, sier Midtmoen avslutningsvis.
Bransjefordeling, besøkende produktfakta.no