Thermods glassfiberdører har lenge hatt en sterk posisjon også i det norske byggemarkedet. Nå etablerer bedriften et eget datterselskap, med base i Oslo.
– Sammen med veletablerte partnere har vårt sortiment blitt markedsført for norsk byggesektor siden begynnelsen av 1990-tallet, med sluttkunder hovedsakelig innen næringsmiddelindustrien og medisinsk sektor. Disse samarbeidene skal opprettholdes og styrkes. For å gjøre det lettere for både partnere og norske sluttkunder, velger vi nå også å etablere et eget datterselskap med base i Oslo, sier Torbjörn Johansson, administrerende direktør i Thermod, i en pressemelding.
– Tankene om et etablissement har eksistert lenge, men i sommer gjør vi planene til virkelighet. Med erfaring fra tidligere relasjoner vet vi at norske kjøpere har det lettere administrativt å handle fra en norsk leverandør. Vi må selvfølgelig respektere dette. En annen grunn til etableringen er at vi gjennom sitt nye datterselskap ønsker å komme nærmere våre norske kunder. Selv om vi fra vårt hovedkontor i Klässbol er mindre enn 60 km fra norskegrensa og kulturelt nesten føler oss som nordmenn, er det fortsatt en grense mellom. Med vårt eget kontor tror vi at vi kommer nærmere hendelsesenteret og gjør det lettere å bli kjent med våre norske kunder, sier Johansson videre.
Med selskapsdannelsen på plass og kontoret ved Karl Johans Gate innviet, er alle formaliteter fullført. Johansson understreker at markedskontakter gradvis vil bli forsterke,t med et naturlig høydepunkt på byggemessen Bygg Reis Deg i Lilleström 20.-23. Oktober.
– Messen er perfekt for oss. Vi håper og tror på en positiv vending i Corona -situasjonen, og at den lange og tøffe «isolasjonen» mellom leverandører og kunder vil øke interessen for et fysisk møtested når begrensningene er løftet. Vi gleder oss til å møte bransjen, samt nye og eksisterende kunder, sier han avslutningsvis.
‘
Bildene: Litt fra Thermods utvalg av spesialdører