Aktuelt

BDO digitaliserer med dansk skyteknologi

Illustrasjonsbilde

Det danske teknologiselskapet Ordrestyring ApS er valgt som teknologileverandør av BDOs skybaserte arbeidsverktøy for håndverksbransjen.

Teknologien bak løsningen forenkler hverdagen til 25 000 håndverkere, og regnes som ledende i Norden innen komplette skyløsninger for håndverksbransjen. Ved hjelp av få tastetrykk får håndverkeren full oversikt over hele verdikjeden i ett og samme grensesnitt. Løsningen er 100-prosent skybasert, og lett tilgjengelig via app og nettleser. 

– Vårt samarbeid med Ordrestyring gjør at vi kan levere en solid og effektiv skybasert digital løsning for norske håndverkere. En komplett tjeneste for dyktige fagfolk, bygget på ledende skyteknologi og BDOs kvalitetssikre tjenester og profesjonelle rådgivning. Det som før fremsto som kostbart og komplisert, er nå enkelt og effektivt, sier Andreas Tjemsland, Partner Regnskap, i BDO, i en pressemelding.

Ordrestyring forenkler hverdagen til små og mellomstore bedrifter ved å sikre effektiv digital tids- og ressursstyring. Dette er verdifullt i håndverksbransjen siden de hvert år opplever stadig tøffere konkurranse, og press på driftsmarginene. Ifølge BDO sin årlige bygg- og anleggsanalyse, har håndverksbransjen en 11 dager lengre kredittid enn resten av bygg- og anleggsbransjen. Det betyr at en bedrift med 5 millioner kroner i omsetning vil ha 150.000 kr mindre på bankkontoen til enhver tid. En investering i digitale løsninger, lik Ordrestyring, sikrer rask fakturering så snart oppdraget hos kunden er fullført. Effektiv og rask fakturering kan ha stor innvirkning på likviditeten til en liten eller mellomstor håndverksbedrift. 

– Vi hos Ordrestyring har lange tradisjoner for å utvikle lønnsomme partnerskap, som gir verdi for våre kunder. Med BDO sin kompetanse og posisjon i Norge, er norske håndverkere sikret en skybasert teknologiplattform, som via sømløs integrasjon med BDO sine regnskapstjenester, vil ta vare på hele verdikjeden slik den norske håndverker kan konsentrere seg om å levere kvalitet og god service til sine kunder, sier Mikkel Leffers Svendstrup, Global Head of Partnerships, Ordrestyring.