Knappe to år etter el-varebilen e-Deliver 3 ble lansert for det norske markedet, kommer el-varebilen nå i ny utgave.
Maxus Norge bekrefter også at den nye elektriske varebilen kommer i chassis-utgave, med mulighet for spesialombygning til skap- eller plan-bil.
Maxus har på få år rukket å bli en solid aktør på det norske el-varebilmarkedet, og tilbyr i dag Norges bredeste utvalg av elektriske varebiler. El-varebilen e-Deliver 3 har vært en stor salgssuksess siden den ble lansert i Norge for knappe to år siden, med blant annet Posten Norge som storkunde.
Nå bekrefter Maxus Norge at andre generasjon av suksessen e-Deliver 3 er på plass i Norge. Den nye utgaven leveres med 50,2 kWt batteripakke, og kommer nå med automatisk klimaanlegg. Den leveres nå også med Apple Carplay, som gir underholdning gjennom hele arbeidsdagen. I tillegg kommer den med aluminiumsfelger som standard.
Tre utstyrsvarianter
Andre generasjon e-Deliver 3 er tilgjengelig i tre oppgraderte utstyrsvarianter: e-Deliver 3 Tech+, e-Deliver 3 Work og e-Deliver 3 Work+.
e-Deliver 3 Tech+ leveres med lukket varerom.
e-Deliver 3 Work kommer med vindu i skillevegg og skyvedør, noe som gir ekstra god oversikt.
Toppmodellen e-Deliver 3 WORK+ kommer også med vindu i skillevegg og skyvedør, og leveres i tillegg med et skreddersydd Spacer-sett som gir deg ca. 75 mm bedre sittekomfort ved skulderhøyden. Dette vil ha god innvirkning på bilens sjåfør og passasjer, og gi enda bedre komfort i arbeidshverdagen. e-Deliver 3 WORK+ leveres også med en spesialtilpasset lasteluke i varerommet, som åpner for lasting av lengre materialer.
e-Deliver 3 skiller seg fra andre el-varebiler ved at den er bygget som en elektrisk varebil fra bunnen av, der konkurrenter i stor grad er ombygde diesel- eller bensinbiler. Dette gjør at e-Deliver 3 verken må ofre plass eller vekt for å elektrifiseres, noe som gir opptil 930 kg. nyttelast og opptil 1.025 kg. hengervekt.
El-varebilen er tilgjengelig i to lengder – 4,8 og 6,3 m3.
Kommer også med chassis
Nå bekrefter også Maxus Norge at sortimentet kompletteres ytterligere med e-Deliver 3 i chassis-utgave. Chassis-utgaven tilbys i samme lengde som 6,3m3-utgaven, med lengde på 5,145 meter.
– Vi er glade for å kunne tilby nok en variant av helelektriske spesialbiler i vårt sortiment. Dette er et segment det er svært få andre tilbydere, og vi mener vi fyller et etterlengtet behov ved at e-Deliver 3 også kommer i chassis-utgave. Vi har et godt samarbeid med flere lokale ombyggere som tilbyr skreddersydde løsninger etter dine behov, sier Bernhard Jahnsen, salgssjef i Maxus Norge, i en pressemelding.
Maxus er allerede godt i gang med å kunne tilby elektriske spesialbiler i et marked hvor dette er svært etterlengtet. I fjor sommer ble også den store el-plattformen e-Deliver 9 tilgjengelig i chassis-utgave, med muligheter for ombygning til både plan- og skapbil. Maxus kan nå levere elektriske varebiler fra 2,2m3 til 19m3 varerom med sine modeller Euniq5 varebil, e-Deliver 3 og e-Deliver 9 i forskjellige utgaver.
Bildet: e-Deliver 3 kommer nå også i chassis-utgave
Om SAIC Maxus:
SAIC Maxus (SAIC Maxus Automotive) er et varebilmerke som eies av det kinesiske selskapet SAIC Motors. SAIC Motor – eller Shanghai Automotive Industry Corporation – er produsenten og eieren bak SAIC Maxus person- og varebiler, og er Kinas største børsnoterte bilprodusent. I 2020 solgte de hele 5,6 millioner biler bare i Kina, og har hatt enorm vekst de siste årene. Selskapet ble grunnlagt i 1958, og har gått fra å være et tradisjonelt industriselskap til å bli en verdensomspennende leverandør av biler og mobilitetstjenester. På verdensbasis ruver SAIC Motors som den syvende største bilprodusenten, og kjennetegnes ved å være en fremoverlent produsent med fokus på utvikling og innovasjon.
SAIC Maxus ble grunnlagt i 2011, og har vært på det nordiske markedet siden 2018. Siden den gang hatt suksess i de nordiske landene, og er blant de mest solgte elektriske bilene i Norden. RSA er i dag importør av Maxus til Norge, Sverige, Danmark, Finland, Polen, Island, Færøyene og Grønland.