Aktuelt

Skal lede Höegh Eiendoms arbeid med kundetilfredshet

Bildet: Lene Busund

Etter 15 år i Höegh Eiendom går Lene Busund over i en ny rolle som leder for teknologi og kundeopplevelse.

Høegh Eiendom oppretter ny stilling med fokus på rollen som vertskap. Lene Busund blir dermed Höegh Eiendoms sentrale ressurs på teknologi, samtidig som hun får det overordnede ansvaret med å lede selskapets arbeid med kundetilfredshet. 

Skal kommunisere mer effektivt med kunder

Lene er en betrodd og godt likt medarbeider som har bygget kompetanse, utviklet seg og tatt nye steg hele veien. Hun er kvikk og har god IT-kompetanse, forteller forvaltningsdirektør Finn Halvorsen i en pressemelding.
– Med Lene i denne nyopprettede stillingen ønsker vi å styrke vår kompetanse på digitalisering for å kunne levere relevante, digitale løsninger i alle byggene våre, samtidig som vi skal etablere systemer for å kommunisere mer effektivt med kundene våre, sier Halvorsen. 

Stadig høyere krav

Busund kom til Höegh Eiendom med IT-teknisk bakgrunn i 2006, og tok eiendomsstudier ved siden av jobben. De siste årene har hun jobbet som forvalter på Hasle, og opparbeidet seg solid ekspertise innen drift og forvaltning. Hun mener at IT-kompetanse blir stadig viktigere – også i eiendomsbransjen. 
– Leietakerne stiller stadig høyere krav til oss som eiendomsselskap, og digitale løsninger er blitt standarden i de fleste deler av samfunnet. For å kunne imøtekomme kundenes behov og ønsker også i fremtiden, er det viktig å ta i bruk teknologi som optimaliserer kundeopplevelsen, sier Busund.

Satser på egne spillere

Busunds opprykk er nok et eksempel på Höegh Eiendoms vellykkede HR-strategi med å hente fra egne rekker. Målet er å beholde gode medarbeidere og sikre at viktig kunnskap og erfaring blir på huset.
– Höegh Eiendom er et seriøst og trygt selskap hvor man hele tiden får muligheten til å utvikle seg hvis man tar ansvar og viser initiativ. Jeg har vært med hele veien fra vi var ganske små, og det er hele tiden kommet nye oppgaver og utviklingsmuligheter, forteller Busund. 
– Selskapets satsning på intern rekruttering er nøkkelen til å beholde gode kolleger. Skal man holde på folk, må man gi dem nye muligheter, og det er en av grunnene til at jeg har trivdes så godt her. Man føler at man blir sett – noe som er ekstra viktig etter hvert som vi vokser og blir større, sier Busund avslutningsvis.