Næringsbygg

Digital Opptur styrer mot en dobling av inntektene i år

Bildet: Joakim Bjugn i Digital Opptur valgte Trine Maren Skott-Myhre og Kontorhuset Strømsø for å vinne markedsandeler i Drammen.

Joakim Bjugn var først inn på Kontorhuset Strømsø da det åpnet i fjor sommer. Der har han skapt en digital opptur for selskapet med samme navn. På ett år er staben doblet. I år fortsetter veksten. Nå med dobling av salgsinntektene.

Kontorhuset består av fire kontorhus. Det nyeste har adresse Strømsø. Daglig leder Trine Maren Skott-Myhre gleder seg over fullt hus på Strømsø. Nyetableringen er en suksess. Likevel kan hun love Digital Opptur muligheter for å vokse videre på Strømsø.

– Vi har alltid muligheter for selskaper i vekst. I tillegg til de faste kontorlokalene hvert selskap har bak egne vegger, har vi faste plasser i landskap, deskplasser og «free-seating-løsninger». I tillegg kan bedriftene også benytte andre av våre kontorhus. Det gir fleksibilitet og vekstmuligheter også når kontorhusene er fullt utleid, sier Skott-Myhre.

Mål om vekst

– Vi vurderte flere alternativ, men valgte Kontorhuset blant annet for å kunne utvide i takt med vår egen vekst. Her slipper vi å ha ledige kontorer som står ubrukt for å kunne vokse. I stedet kan vi utvide den dagen vi trenger mer plass, sier Bjugn.

Digital Opptur har allerede flyttet fra en kontorløsning for fire arbeidsplasser til en ny med seks.

– I tillegg kommer muligheter for å jobbe i åpent landskap, i andre «dele-kontorer og på «free-seating-plasser». Det passer fint for oss den dagen alle jobber samtidig inne fra eget kontor. Det skjer sjeldent. Vi er mye ute hos kundene, sier Bjugn.

– Vi ser det samme hos andre. Det er jo ikke sånn at alle bruker all tid på bedriftens kontor. Dagens moderne arbeidsliv er mer fleksibelt enn som så, sier Skott-Myhre.

Kostnadskontroll

– Kontorhuset gir oss full kontroll på alle kostnadene som er knyttet til kontoret. Her er alt inkludert. Det betyr at vi slipper å styre med kontor-relaterte utgifter og tillegg som møterom, kantine, kjøkken, scannere, nettverk eller hva det måtte være. Alt vi trenger, er inkludert på fakturaen per arbeidsplass. Det er en enkel og god modell som gjør at vi kan konsentrere oss om vår egen drift, eget salg og egen virksomhet. Slik får vi mer fart for å drive selskapet og være til for våre kunder, sier Bjugn.

– Det handler også om å ha attraktive og moderne lokaler med god beliggenhet og være i fellesskap med andre attraktive bedrifter. Det gjør rekruttering enklere, hører vi fra bedriftene som flytter inn hos oss, sier Skott-Myhre.

– Det er viktig å ha pulserende og fremoverlente bedrifter rundt seg. Det setter større fart for alle, sier Bjugn.

Nettverk viktig

– Det er viktig for oss å være en del av en større helhet. Vi kunne jo satset på hjemmekontor som en rendyrket digital bedrift, men vi ville være en del av noe større, ha et nettverk og få en sterkere tilknytning til næringslivet. Det fikk vi fra første dag på Kontorhuset, sier Bjugn.

– Vi tenker at sosiale soner, bedriftsrestaurant, treningsrom og felles møteplasser er viktig. Gjennom møter med folk i andre bedrifter enn dem du jobber med til daglig, ser vi at det skapes nye muligheter, sier Skott-Myhre som har engasjert Digital Opptur for planlagt frokostwebinar for bedriftene på Kontorhuset Strømsø.

– Det tror vi kan bidra til enda sterkere nettverksbygging og gi våre leietagere en enda større fordel av å ha adresse hos oss, sier Skott-Myhre.

Vinner nye kunder

Digital Opptur har vunnet markedsandeler i Drammen. Selskapet styrer mot en dobling av inntektene i år. Nye kunder har også til dels samme adresse som Digital Opptur.

– Vi har fått flere kunder på huset. Det skyldes ikke først og fremst at vi har samme adresse. Men vi ser resultater av at vi blir kjent også i andre sammenhenger enn de som er knyttet til salg, sier Bjugn.

Kontorhuset er av dem Bjugn jobber for.

– Vi ønsker å benytte leietagere som leverandører og samarbeidspartnere der det faller naturlig. Digital Opptur er av dem og vi ser tydelig hvor dyktige de er i den jobben de gjør for oss på digitale flater, sier Skott-Myhre.

logo
Bjørn Laberg