Nytt om navn

Schüco Norge ansetter ny Area Sales Manager

Bildet: Jarl Pretorius

Schüco Norge får et nytt ansikt i teamet sitt på Helsfyr, hvor 34 år gamle Jarl Pretorius starter som Area Sales Manager. Fra og med august fungerer Jarl som en rådgiver for Schüco partnere i hele Norge og støtter dem i å finne de beste løsningene.

– Situasjonen på markedet og det stigende behovet ut mot kundene var grunnen for å ansette en medarbeider til. Vi ønsker å tilby kundene våre den beste servicen. Det skal Jarl sammen med to andre kundeansvarlige sørge for. Han har relevant erfaring fra bransjen. Samtidig kommer han helt sikkert til å utvide denne raskt hos oss, sier Gøran Karlsen, daglig leder i Schüco Norge.

Schüco har vært representert i det norske markedet i rundt 50 år, og har opparbeidet en solid posisjon som en ledende systemleverandør. Selskapet i Norge består av et team på 13 ansatte og har et stort nettverk av fasadeentreprenører med kompetanse og lang erfaring med produksjon av Schücos vinduer, dører og fasader til næringsbygg og boliger.

Jarl har jobbet i fasadebransjen nesten hele livet sitt. I ni år har han jobbet hos Vindu Entreprenøren AS, først som montør, så formann og senere som prosjektleder og partner. Han ser fram til det neste kapitelet i Schüco Norge.

– Gjennom mine tidligere jobber både hos fasade- og totalentreprenører vet jeg hvor viktig det er å nå ut til de forskjellige leddene med god informasjon. Kundene trenger å vite om mulighetene og bistand til å velge riktige produkter og løsninger i tidlig fase. Å jobbe for et internasjonalt og stort selskap som Schüco blir gøy og kjempespennende, synes Jarl.

Om Schüco:

Schüco International KG, med hovedkontor i Bielefeld, Tyskland, utvikler og selger systemløsninger i aluminium, stål og PVC-U for bygningsskallet. Produktporteføljen består av vinduer, dører, fasader, ventilasjon, sikkerhet og solskjerming. Intelligente produkter som kan kobles i nettverk for boliger og næringsbygg. I tillegg tilbyr Schüco rådgivning og digitale løsninger for alle faser av et byggeprosjekt – fra den første idéen via planlegging, produksjon og installasjon til service med vedlikehold og reparasjoner. Porteføljen inneholder også maskiner for produksjon og en kundeorientert service. Bærekraft er en vesentlig del av forretningsmodellen. Schüco, som ble grunnlagt i 1951, har over 6 750 ansatte over hele verden og er aktivt til stede i mer enn 80 land og hadde i 2022 en omsetning på 2,28 milliarder euro.

logo
Bjørn Laberg