Nytt om navn

Rockpanel Norge utvider teamet

Christoffer Hansen, med snart 20 års erfaring i byggebransjen, ser fram til å være med på Rockpanel sin vekst i Norge.

Rockpanel Norge har opplevd stor framdrift på få år, og har nå utvidet teamet med en ny regionsansvarlig for Vestlandet og Møre og Romsdal. Christoffer Hansen, med snart 20 års erfaring i byggebransjen, ser fram til å være med på fasadeleverandørens vekst i Norge.

Rockpanels nye utvidelse, og tredje person på det norske teamet, er bergenseren Christoffer Hansen, 34 år, utdannet blikkenslager og med solid erfaring fra byggebransjen og fasader.

– Jeg begynte min karriere i byggebransjen som 15-åring og utdannet meg til blikkenslager. Det er et spennende yrke som kombinerer godt håndverk med tradisjoner – et av de eldste håndverksfagene, og som har gitt meg en solid kunnskapsbase i fasadearbeid. Det som tiltrakk meg med byggebransjen, var muligheten til å jobbe med noe fra idé til ferdig bygg, både med hender og hodet, sier han.

– Etter hvert har jeg beveget meg over i fasadeløsninger, og det var nettopp dette som gjorde at jeg ønsket å jobbe hos Rockpanel. Der fant jeg produkter som ikke bare er spennende og innovative, men som også har en sterk bærekraftig profil og setter designfrihet i fokus – noe som virkelig appellerer til meg, forteller Hansen.

Klar for å bli store i Norge

Rockpanel har allerede fått gode fotfeste i Norge, med prosjekter som Nynorskhuset i Førde, Haramsøy Skule i Ålesund, IMS sitt nye hovedkontor og Stjernebo Borettslag. Harald Helland, Business Manager for Rockpanel Norge, er glad for å få Hansen med på laget:

– Vi har hatt en fin utvikling i det norske fasademarkedet, og jeg er glad for at vi får med oss Christoffer på laget. Christoffer er allerede godt etablert i byggebransjen, med flere års erfaring med fasadeplater. Det er masse å se fram til framover!

For Hansen er det en særlig motivasjon å få være med på en reise i vekst:

– Det som virkelig engasjerte meg, er muligheten til å være med på å bygge opp Rockpanel i Norge fra starten av. Jeg har stor tro på produktene, og det ser ut som kundene også har fått øynene opp for dem – særlig i de store prosjektene.

Rockpanel har allerede fått gode fotfeste i Norge, med prosjekter som Haramsøy Skule i Ålesund

En seriøs miljøprofil

For Hansen er en klar miljøprofil noe han brenner for, og mener er en viktig del av både nåtidens- og framtidens byggeprosjekter.

– Rockpanel skiller seg ut fra andre fasadeprodusenter med sin unike satsing på bærekraft. Produktene deres er i en egen liga når det gjelder miljøvennlighet. Miljøkravene i byggebransjen vil bare øke, og de som ikke allerede tenker bærekraft vil bli tvunget til å gjøre det. Rockpanel er allerede godt forberedt på dette med sertifiseringer som for eksempel Cradle to Cradle og Rockcycle, forteller Hansen og fortsetter:

– I tillegg er produktene enkle å jobbe med! Det er viktig for de utførende, og for å effektivisere monteringen. Sammenlignet med tradisjonelle fasadeplater er de lettere å håndtere og installere, noe som sparer tid og øker effektiviteten på byggeplassen. Kundene som har brukt Rockpanel, har ofte ønsket å bruke det igjen, noe som viser hvor godt tilpasset produktene er til norske byggeprosjekter.

Perfekt for Norge

Den nye Area Sales Manager ser spesielt på Vestlandet som et ideelt marked for Rockpanel, med sitt fuktige og værharde klima.

– Rockpanel er et svært aktuelt byggemateriale, særlig her på Vestlandet, fordi det ikke blir påvirket av fukt. Materialet er diffusjonsåpent og puster, noe som er helt avgjørende. Flere og flere etterspør vedlikeholdsfrie løsninger, og med Rockpanel innfrir man behovet på å bruke masse tid på vedlikehold. I tillegg er alt tredjepartskontrollert, noe som gir oss trygghet i at fakta alltid er underlagt det vi sier, forteller Hansen og avslutter:

– Ambisjonen er enkel: Rockpanel skal bli den foretrukne leverandøren av ubrennbar og miljøvennlig fasadeplater i Norge. Å utfordre det etablerte og være med på noe nytt er definitivt det mest spennende, og jeg ser fram til å være en del av denne reisen!

logo
Bjørn Laberg