Würth Norge har ansatt Ina Christin Ravnanger som ny direktør for forretnings- og markedsutvikling og Uman Ilyas som ny leder for produktavdelingen.
Nye tanker i en etablert bedrift
Første august startet Ina Christin Ravnanger i jobben som direktør for forretnings- og markedsutvikling. Med dette tok hun over lederansvaret for produktporteføljen til Würth Norge, så vel som utviklingen av forretningskonsepter. Teamet hennes består av tre divisjonssjefer, en leder for produktavdelingen og 15 produktspesialister med hvert sitt fagområde.
– Vi er veldig glade for at vi fant Ina. Vi har i over 50 år utviklet oss i takt med markedet, men vi ser at vi i større og større grad må rette fokuset mot konsepter som hjelper kundene våre. Vi tror at fremtidens sterkeste leverandører vil oppleves mer som en partner som fjerner friksjon for kunden. Ina har i flere roller vist at hun evner å finne frem til konsepter som setter kunden i sentrum, sier Gøran Mago Ramstad, administrerende direktør i Würth Norge.

– Ved siden av dette tror vi kunnskapen Ina har når det kommer til kategoristyring og sortimenthygiene blir en berikelse. Erfaringen hun har, særlig fra dagligvaremarkedet, er noe vår bransje helt klart trenger mer av, understreker Ramstad.
En sammensatt bakgrunn
Tradisjonelt har Würth i stor grad ansatt mennesker med erfaring fra bygg, auto eller installasjonsbransjen. Denne ansettelsen skiller seg ut ved at Ravnanger har erfaring fra dagligvare, telecom og konsulentbransjen, i selskaper som Mills, Arcus, Mesterbakeren og ice. Av utdannelse har Ravnanger en mastergrad i Marketing fra Grenoble Business School.
– Det er gøy å være i gang! Würth er en sterk merkevare som er kjent for kvalitet og faglig tyngde, og jeg føler meg privilegert som skal få være med å forvalte og utvikle den videre. Med min erfaring fra innsiktsdrevet innovasjon, kombinert med den tunge fagkunnskapen til produkt- og divisjonssjefene har vi i tiden fremover planer om å utvikle enda sterkere konsepter og kundereiser som begeistrer og gir resultater, sier Ravnanger.
Fra forbrukerelektronikk og leker til verktøy og skruer
Ravnanger gjorde sin første ansettelse allerede før hun begynte i stillingen. Som en del av styrkingen av avdelingen ble Uman Ilyas ansatt for å lede produktspesialistene.
– Uman skal jobbe med produkt- og kategoriutvikling og bidra til å styrke den kommersielle kraften i avdelingen. Han har bred erfaring med kategori og innkjøp fra flere ulike selskaper, og jeg er sikker på at hans erfaring kommer til å styrke oss, forteller Ravnanger.
Ilyas har tidligere jobbet med varehandel i selskaper som Orkla, Komplett.no og Lekekassen.no, men har også verdifull erfaring fra selskaper i andre bransjer som Schibsted og BDO.
– Würth Norge er ikke bare en varehandelsbedrift, men også en kompetanseleverandør. Det er en faglig sterk kultur jeg får bli en del av, og selv om jeg kommer utenfra bransjen, har jeg blitt tatt godt imot. Kombinasjonen av solid fagkunnskap i avdelingen og min datadrevne tilnærming er en god oppskrift på å skape merverdi for våre kunder, forteller Ilyas.
På spørsmål om han er en “handyman” svarer han: – Det siste halvåret har jeg jobbet med Barbie i Lekekassen.no, og jeg må ærlig innrømme at jeg har mer erfaring med Barbiedukker enn med hammer og spiker, sier han lattermildt.