Optimera Montér ansetter Allan Ingwersen som ny konseptdirektør for privatmarkedet. Med lang erfaring fra både XXL og Elkjøp skal han styrke kundeopplevelsen og løfte Montérs digitale satsing på kundeklubb og butikkonsepter.
– Med ansettelsen av Allan er vi rigget for videre vekst i privatmarkedet, og for å satse enda sterkere på vårt kundeklubbprosjekt, som blir svært viktig for oss fremover. Allan kommer inn som en erfaren omnikanalekspert på kundereisen fra noen av Norges mest profesjonelle retailkjeder. Dette er en betydelig styrking av laget vårt, og vi er veldig glade for at han valgte å bli med oss, sier markedsdirektør i Optimera, som eier Montér, May-Nina Alstad.
Skal styrke kundeopplevelsen og merkevaren
Ingwersen kommer fra jobben som kreativ leder i den internasjonale sportskjeden XXL, der han har hatt ansvar for å utvikle nye konsepter og løsninger som styrker både kundeopplevelsen og merkevaren. Tidligere har han hatt en nøkkelrolle i å utvikle den digitale kundereisen hos Elkjøp – der han bidro til å strømlinjeforme alt fra betalingsløsninger til inspirerende innhold i nettbutikken.
Nå får han ansvaret for å styrke Montérs posisjon i privatmarkedet. Med rundt 150 byggevarehus over hele landet og nettbutikken monter.no som sentrale kanaler, står Norges største byggevarekjede ifølge ham godt rustet til å nå ut til stadig flere privatkunder.
– Har alle forutsetninger for å lykkes
– Med Optimera i ryggen har vi alle forutsetninger for å vokse kraftig i privatmarkedet. Vi har en organisasjon full av dyktige medarbeidere, og sammen kan vi hjelpe nordmenn med både små og store byggeprosjekter. Nøkkelen ligger i tett samarbeid på tvers av hele organisasjonen. Samtidig skal vi løfte frem Montér Kundeklubb og Byggservice enda tydeligere, og bruke vår ledende posisjon både digitalt og i butikk, sier den nye konseptdirektøren for privatmarkedet i Optimera Montér, Allan Ingwersen.