Jobb

Oslobygg KF søker rådgiver/ budsjett og rapportering

Illustrasjonsbilde: Getty Images

I divisjon for økonomi- og virksomhetsstyring, seksjon budsjett og rapportering har vi ledig to stillinger. En fast stilling og et vikariat for en medarbeider som er i foreldrepermisjon. Vikariatet har en varighet på 12 måneder fra august 2024.

I Oslobygg kan vi tilby deg en variert hverdag der du får brukt dine kunnskaper som økonom. Du får være med på alt fra årsavslutning, budsjettering til oppfølging av foretakets budsjettansvarlige – kort sagt økonomi fra a til å. Samtidig blir du en viktig del av et av landets største og mest spennende bygg- og eiendomsforetak, som har som visjon å gjøre Oslo til en bedre by å leve i – vårt viktige samfunnsoppdrag. Du får selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver i en stor organisasjon hvor personlig og faglig utvikling står i fokus.

Seksjon budsjett og rapportering har ansvaret for Oslobyggs drifts- og investeringsbudsjetter. Seksjonen består av 13 ansatte som har ulike ansvarsområder innen fagfeltet. Vi ser etter deg som har den rette faglige bakgrunnen og som syns det er gøy å jobbe med både tall og mennesker. Det er viktig for oss at du bidrar til vårt sterke fagmiljø, har evne til å se både detaljer og helhet i tillegg til at du er opptatt av merverdien godt samarbeid gir.

Oslobygg KF er Oslo kommunes eiendomsforetak og er en av landets største byggherrer og eiendomsaktører med ca. 2,7 millioner kvadratmeter eiendom og mange spennende prosjekter i porteføljen. Oslobygg KF skal bidra til å gjøre Oslo til et bedre sted å leve. Det er innbyggerne som står i fokus for vårt arbeid. Vi skal tilrettelegge for effektiv tjenesteproduksjon og utvikle byområder slik at innbyggerne er fornøyde og får gode nabolag. I vår forvaltning, drift, vedlikehold og bygg av offentlige bygg i Oslo skal vi ha høye ambisjoner, og bidra til en bærekraftig og seriøs byggebransje, slik at vi er bransjeledende i Norden.

I vurdering av søkerne vil personlige egenskaper vektlegges i tillegg til formell kompetanse og tidligere relevant erfaring. Nyutdannede oppfordres til søke.

Arbeidsoppgaver

  • Budsjettering og økonomioppfølging av drift og investeringer
  • Økonomiske analyser og utredninger
  • Rapportering i samarbeid med egen avdeling og resten av Oslobygg
  • Bidra til å etablere gode rutiner på økonomiområdet

Kvalifikasjoner

  • Relevant høyere utdanning fra høyskole eller universitet innen økonomi og administrasjon, minimum bachelor
  • Relevant erfaring fra seksjonens ansvarsområder
  • Gode excel-kunnskaper
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

Personlige egenskaper

  • Analytisk og strukturert
  • Gode samarbeidsevner
  • Selvstendig og med god gjennomføringsevne

Vi tilbyr

Du blir en viktig del av et av landets største og mest spennende bygg- og eiendomsforetak som har som visjon å gjøre Oslo til en bedre by å leve i – vårt viktige samfunnsoppdrag. Du får selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver i en stor organisasjon hvor personlig og faglig utvikling står i fokus.

Vi holder til i moderne lokaler sentralt på Helsfyr. Høsten 2024 flytter vi inn i et helt nytt bygg «Helsfyret», et par minutters gange fra Helsfyr kollektivknutepunkt. Et signalbygg der miljø- og bærekraftsprofilen er tydelig, noe som gjenspeiler våre ambisjoner.

Vi har et godt arbeidsmiljø med engasjerte og dedikerte kollegaer, som også er opptatt av å være sosiale gjennom ulike aktiviteter som arrangeres av våre ansatte. Er du av den sporty typen har vi eget treningsrom, og du får trene en time i uken i arbeidstiden – om du velger marka, treningssenteret eller eget gym er opp til deg.

Vi har subsidiert kantine og spisepausen er inkludert i den normale arbeidstiden. Som kommunalt foretak tilbyr vi selvsagt gode ordninger på pensjons-, forsikrings- og lånebetingelser gjennom Oslo pensjonsforsikring.

Om arbeidsgiveren

Oslobygg KF er Oslo kommunes eiendomsforetak og en av landets største byggherrer og eiendomsaktører med ca. 2.7 millioner kvadratmeter eiendom og mange spennende prosjekter i porteføljen. Oslobygg KF ligger under byråd for næring og eierskap. Vår oppgave er å forvalte, drifte, vedlikeholde, utvikle og bygge Oslo kommunes offentlige bygg for alle livets faser. Det dreier seg om barnehager, skoler, omsorgsboliger, sykehjem, kulturbygg, idrettsanlegg, brannstasjoner og nasjonalanlegg i hovedstaden. De nærmeste årene skal vi investere for ca. 35 milliarder kroner.

Oslobygg har rundt 600 ansatte i et sterkt tverrfaglig kompetansemiljø. Dette gjør oss i stand til å være pådriver for endring og fornying i bransjen, og vi skal være i front på miljø og bærekraft, digitalisering og seriøst arbeidsliv.

Les mer om Oslobygg her

Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så fall få varsel om.

Kontaktpersoner:

Mia Kristin Klemetsrud, avdelingsleder økonomi. Telefon: 47 67 82 16

Hanne Hovdedalen, HR-rådgiver. Telefon: 91 54 78 87

SØKNADSFRIST: 2. april 2024