Jobb

Larvik kommune søker virksomhetsleder Eiendom og Teknisk drift

Illustrasjonsbilde: Getty Images

Er du åpen og begeistret for nye initiativer og forbedringer? Er du en som oppmuntrer til og gjennomfører nye arbeidsmåter og ideer som bidrar til utvikling av virksomheten? Da kan du være den vi leter etter. Videre ser vi for oss at du tenker langsiktig og er god til å balansere strategisk og operativ drift. Du gir retning og skaper motivasjon for å nå felles mål i virksomheten.

Som virksomhetsleder for Kommunalteknikk har du totalansvar for å planlegge, investere, drifte og vedlikeholde vannforsyning, avløpssystemer, renovasjonsordning, veier, parker og friområder. Du skal forvalte et driftsbudsjett på ca. 260 millioner kroner og et årlig investeringsnivå på ca. 300 millioner kroner.

Du inngår i kommunalsjefens ledergruppe sammen med andre virksomhetsledere. Kommunen er i en omstillingsprosess, som vil kunne påvirke virksomhetens fagområder og fremtidig plassering i kommunalsjefsområdet.

Arbeidsoppgaver

  • Du skal følge opp medarbeidere, økonomi og faglig utvikling på eget område
  • Du skal utøve lederskap gjennom vår lederplattform som er basert på mestringsorientert ledelse
  • Du skal lede plan- og utviklingsprosjekter
  • Du skal forvalte budsjett og investeringer i betydelig størrelse
  • Du skal skrive politiske saker og møte i politiske utvalg

Kvalifikasjoner

  • Du har høyere utdanning innen kommunaltekniske fag, lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
  • Du har relevant erfaring fra fagområdet innen kommunalteknisk og ledererfaring
  • Det er en fordel om du har erfaring fra økonomi- og prosjektstyring
  • Du er god til å kommunisere muntlig og skriftlig
  • Du har god digital kompetanse

Personlige egenskaper

  • Du er god til å samarbeide
  • Du er strukturert og systematisk
  • Du gir retning og inspirerer til å nå mål
  • Du er god til å bygge nettverk
  • Du har stor arbeidskapasitet og evner å stå i utfordrende situasjoner

Vi legger vekt på personlig egnethet.

Vi tilbyr

  • Spennende, krevende og meningsfylte arbeidsoppgaver med store muligheter til å være med å påvirke viktige samfunnsområder i Larvik
  • Et godt arbeidsmiljø med dedikerte og dyktige kollegaer
  • Lønn etter avtale
  • Velferdsordninger
  • God pensjons- og forsikringsordning i KLP

Viktig å vite før du starter hos oss:

Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger avtaler, reglementer og lover.

Mangfold er en styrke

Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

Kan bli ført opp på offentlig søkerliste

Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.

Vise frem politiattest

Før du tiltrer må du legge frem politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.

Hvordan søke?

Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.

Hvorfor skal du velge Larvik kommune?

Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.

En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!

Kontaktinformasjon:

Kommunalsjef Jan Olav Vagle: mobil: 98231744

Virksomhetsleder Tore Stafne: mobil: 98231851

Søknadsfrist: 12. mai

Arbeidssted: Larvik