Produktnyheter

Ziik lanserer nytt sosialt intranettverktøy i Norge

Illustrasjonsbilde: Getty Images

Etter å ha bevist sin verdi i Skandinavia, lanseres nå et nytt sosialt intranettverktøy i Norge, som lover en engasjerende plattform for hele bedriftens økosystem, enten du er et foretak, en franchise eller en liten bedrift.

De fleste som driver en stor eller liten bedrift eller driver franchise kjenner til utfordringen med å sette opp effektiv intern kommunikasjon og muliggjøre kunnskapsdeling med gulvansatte – for ikke å nevne rotet med å bruke flere app-baserte verktøy for å kommunisere, lagre og få tilgang til filer.

Forbedre intern, digital kommunikasjon

Nå lanseres en helt ny type intranett i Norge. Ziik, et selskap dedikert til å revurdere det tradisjonelle intranettet, gjør nå sitt verktøy tilgjengelig for norske foretak, franchise- og småbedriftseiere.

— Det er så mye fokus på å utvikle verktøy for kontoransatte at markedet ofte glemmer alle de som er på gulvet, i bevegelse eller ute blant kundene. Ziiks oppdrag er å forbedre intern, digital kommunikasjon blant ansatte som gjør mer enn å sitte foran en pult hele dagen, forklarer Hanne Iversen Bjørnerud.

For Ziik handler det om å spre verktøy som gjør arbeidet enklere og gjør det mulig for alle ansatte å kommunisere og finne informasjon og guider enkelt, mens intranettet tradisjonelt har blitt brukt av ledelsen for å kommunisere nedover i organisasjonen.

Plattformen for å øke ansattes engasjement

Ziik har utviklet et verktøy som gjør det mulig for alt fra små selskaper til store franchise-kjeder og foretak å dele bedriftsoppdateringer i en feed, og holde de ansatte oppdatert gjennom mobilapplikasjonen. Målet er å fremme en meningsfull plattform som ansatte er motivert til å bruke.

— Når ansatte har enkel tilgang til instruksjoner, kommunikasjon med kolleger og inkluderes i intern kommunikasjon, blir de mer engasjerte og effektive. Våre data viser faktisk at ansattes bruk av plattformen vår vil mer enn dobles innen de første 12 månedene, forklarer Stine Iversen Bjørnerud.

logo
Bjørn Laberg