Aktuelt

Trevirke vil befeste sin posisjon under Bygg Reis Deg 2025

Bildet: Fritzøe Engros vant prisen for årets stand i 2023

15. oktober 2025 åpner Bygg Reis Deg dørene til sin 31. utgave, og trevirke bekrefter sin posisjon som en av de viktigste kategoriene på messen. Over 900 kvadratmeter er allerede solgt til utstillere innen trevirke, og aktører som Fritzøe Engros, Bergene Holm, Moelven, Talgø MøreTre, Woodlink, ProTre og Vyrk er blant deltakerne som sikrer messen en sterk trevirkeprofil.

– Bygg Reis Deg er blant de viktigste markedsaktivitetene vi gjennomfører i løpet av en toårsperiode.

Det sier Ole Kristian Hansejordet, marketingsjef i Fritzøe Engros til Bygg Resi Deg. Han fremhever at messen er en arena for å definere konsepter, fokusområder og produktnyheter, samtidig som den bygger fellesskap og sterke relasjoner med kunder og samarbeidspartnere. Fritzøe Engros vant prisen for Årets stand i 2023

Bygg Reis Deg – et samlingspunkt for trevirkeindustrien

Trevirke er en bærebjelke i norsk byggenæring og en sentral del av Norges kulturarv. Med sitt fokus på bærekraft og som en fornybar ressurs, er materialet en naturlig del av både historien og fremtiden til byggenæringen. Administrerende direktør Gunnar Glavin Nybø uttaler:

– Bygg Reis Deg er en arena hvor hele trevirkeindustrien kan vise seg frem. Er du på jakt etter vekst, bør du være til stede hos oss. Her møter du ikke bare bransjefolk, men hele verdikjeden fra entreprenører og arkitekter til håndverkere som alle er interessert i det du tilbyr.

Messer som salgs- og markedsføringskanal

Tor W. Andreassen, professor ved Norges Handelshøyskole, trekker frem messer som en effektiv salgs- og markedsføringskanal, spesielt for B2B-segmentet. Ifølge The Nordic CMO Survey 2024 bruker 6 av 10 norske markedssjefer messer som en viktig del av markedsføringsstrategien.

Dette gjenspeiler seg i nøkkeltallene fra Bygg Reis Deg 2023:

  • 80 % av de besøkende er beslutningstakere eller fagfolk.
  • 90 % av utstillerne fra 2023 møtte sine viktigste målgrupper.
  • 81 % forventet økt salg etter messen.

Bygg Reis Deg er byggenæringens viktigste møteplass og har som ambisjon å fylle 18.000 kvadratmeter med fremoverlente utstillere og bransjeaktører, og samle 40.000 besøkende.

logo
Bjørn Laberg