Resultatene fra Norsk Kundebarometers årlige kundetilfredshetsundersøkelse er klar, og i kategorien byggevarehus er det XL-BYGG som kan glede seg over å ha de mest fornøyde kundene. Årets poengsum er den høyeste selskapet har oppnådd siden Norsk Kundebarometer begynte sine målinger.
– genuint interessert i kunden
– Dette er veldig gledelig. Vi har et mål om at kundene skal velge XL-BYGG fordi vi er den hyggelige eksperten som følger deg gjennom hele prosjektet, fra start til slutt – og etterpå. En bedre bekreftelse på at dette arbeidet fungerer kunne vi ikke fått, sier kjededirektør i XL-BYGG, Are Ellingsve.
Norsk Kundebarometer gjennomføres årlig av Handelshøyskolen BI. Her måles lojalitet og tilfredshet blant kunder i ulike bransjer. XL-BYGG topper byggebransjen, foran Montér og Obs Bygg.
– Å drive en byggevarehandel er krevende og krever dyktige fagfolk med lidenskap for faget. Jeg opplever at våre ansatte er genuint interessert i kunden og kundenes prosjekter, og at det reflekteres i servicen de gir, sier Ellingsve.
– Glad på vegne av de ansatte
XL-BYGG har flere ganger tidligere gått til topps blant byggevarehusene, men årets poengsum er den høyeste selskapet har oppnådd siden Norsk Kundebarometer begynte sine målinger.
– Jeg er først og fremst meget fornøyd med å ha Norges mest tilfredse byggevarekunder, og glad på vegne av alle våre dyktige ansatte som hver dag gjør det lille ekstra for at kundene skal bli fornøyde.
– Vi strekker oss langt for å løse kundenes utfordringer og skape gode kundeopplevelser, men vi lover heller ikke mer enn vi kan holde. Derfor holder vi også det vi lover, det tror jeg er noe kundene setter pris på, avslutter Ellingsve.
Årets resultater
Om Norsk Kundebarometer:
Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som i over tjue år har målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Årets undersøkelse omfatter 5184 norske forbrukere og 159 virksomheter fra 30 ulike bransjer.