Annonse
Produktnyheter

Byggmakker lanserer selvbetjening for proffkunder

- Med BM Scan slipper vi å stå i kø, og vi kan komme raskere i gang med det verdiskapende arbeidet, sier Arne Heen, medeier i Heen Bygg

Byggmakker tar et viktig steg i digitaliseringen av byggevarebransjen med ny lansering. BM Scan er en selvbetjeningsløsning som lar proffkunder skanne og betale for varer direkte fra mobilen. Med dette blir Byggmakker den første aktøren i bransjen som tilbyr en slik løsning.

– Det å være først ute med en selvbetjeningsløsning i byggevarebransjen viser at vi tar digitalisering på alvor. Byggmakker er opptatt av digitalisering som effektiviserer våre kunders hverdag. Selvbetjeningsløsninger er allerede utbredt i elektro- og VVS-bransjene, nå er tiden moden for at byggevarebransjen følger etter, sier Endre Guriby, direktør i Byggmakker.

Endre Guriby, direktør i Byggmakker

Effektivisering av proffenes hverdag

BM Scan, utviklet i samarbeid med teknologipartneren EG, er nå i pilotfasen. Løsningen testes ved Byggmakker Gravdal i Bergen og Byggmakker Tønsberg i samarbeid med utvalgte kunder.

Prosjektleder Trygve Iversen understreker at kundenes ærlige tilbakemeldinger er høyt verdsatt i pilotfasen, og at testkundene ikke er tilfeldig.

– Vestbo Drift og Heen Bygg er begge solide samarbeidspartnere som vi kjenner godt fra før. De er innovative og ser verdien av økt effektivisering, og derfor passer de perfekt som ambassadører for denne nye løsningen, sier han.

Kundene på sin side, har foreløpig bare lovord å si om den nye digitale handleopplevelsen.

– I Vestbo Drift har vi alltid vært tidlig ute med å ta i bruk nye digitale verktøy som kan effektivisere hverdagen vår, sier Ståle Helle, avdelingsleder Håndverk i Vestbo Drift.

Bildet: Ståle Helle i Vestbo Drift og Andrius Zulpa i Byggmakker Gravdal

Arne Heen, medeier i Heen Bygg, understreker hvor viktig tidsbesparelse er for håndverkerne:

– Tiden vår er mest verdifull på byggeplassen, ikke i butikken. Med BM Scan slipper vi å stå i kø, og vi kan komme raskere i gang med det verdiskapende arbeidet.

Klar for utrulling

De første ukene av piloten vil brukes til å sikre at løsningen fungerer optimalt. Deretter planlegges en gradvis utrulling til flere kunder og Byggmakker varehus nasjonalt.

– Tilbakemeldingene har vært svært positive. Vi opplever stor interesse fra flere av våre varehus, som er klare til å ta i bruk løsningen. Dette er bare starten på en spennende digital reise for Byggmakker og våre kunder, avslutter Iversen.

logo
Bjørn Laberg
Annonse
Annonse